
Druhý názor
Jste již léčen v jiném zdravotnickém zařízení, ale chtěl/a byste znát "Druhý názor" na stanovenou onkologickou léčbu? V MOÚ nabízíme možnost konzultovat léčbu zahájenou či praktikovanou v jiném zdravotnickém zařízení. Tato služba je zpoplatněna. Každý případ řešíme individuálně.
Poskytnutí
„Druhého názoru“
je zpoplatněno.
1Co je „Druhý názor“?
V průběhy léčby každého pacienta mohou nastat situace, kdy i přes důvěru ve svého ošetřujícího lékaře, chceme znát i pohled jiného lékaře. Právě pro tyto případy nabízíme v MOÚ možnost "Druhého názoru". Vyžádat si konzultační služby od jiného poskytovatele, popřípadě zdravotnického pracovníka, než který Vám poskytuje zdravotní služby, máte nárok ze Zákona o zdravotních službách.
V MOÚ neumožňujeme
konzultovat případy
na základě e-mailové ani telefonické
korespondence.
Zažádat si o druhý názor neznamená vyjádření nedůvěry, ale jde o konzultaci zdravotního stavu a navrhované léčby s dalšími lékaři, kteří mají další zkušenosti s léčbou onkologických pacientů. Druhý názor, neboli second opinion, je v řadě zemí běžnou praxí. Nemusíte se proto bát oslovit naše pracoviště se žádostí o další pohled na Vaši léčbu.
2Kdy požádat o druhý názor v MOÚ?
Máte-li zájem získat další pohled na Vaši léčbu, je nutné se objednat cestou elektronického formuláře. V MOÚ neumožňujeme konzultovat případy na základě e-mailové ani telefonické korespondence. Stejně tak neposkytujeme Druhý názor na základě zaslání zdravotní dokumentace e-mailem. Ke stanovení termínu konzultace Vás bude lékař kontaktovat e-mailem či telefonicky v průběhu 7–10 dní. Prosíme, vyčkejte na kontakt od lékaře. V případě, že jste nebyli kontaktováni, je Vaše žádost zpracovávána.
V MOÚ poskytujeme tyto služby:
- Konzultace „2. názor na stanovení diagnózy na plánovaný nebo probíhající léčebný postup“. Konzultaci vyžaduje klient (pacient, příbuzní pacienta, apod.), obsahově se jedná o zhodnocení přinesené dokumentace (lékařské nálezy, zprávy z hospitalizace, stanovené diagnózy a léčebného postupu).
- Součástí není klinické vyšetření pacienta.
- Součástí není ani histologické zhodnocení preparátu ani druhé čtení snímkové dokumentace ze zobrazovacích metod (CT, MR, PET/CT, apod.).
3Chci druhý názor z MOÚ
Jak postupovat?
- Pozorně si nastudujte, zda splňuje podmínky poskytnutí druhého názoru.
- Vyplňte své kontaktní údaje.
- Proveďte platbu přes platební bránu.
- Zobrazí se Vám formulář Žádost o termín konzultace k podání Druhého názoru. Doba zpracování žádosti je obvykle 7-10 pracovních dní.
- Příslušný lékař Vás bude kontaktovat e-mailem nebo telefonicky a domluví s Vámi termín konzultace v MOÚ.
- Na konzultaci si s sebou přineste dosavadní zdravotnickou dokumentaci, kterou Vám vystavili lékaři v zařízení, kde se doposud léčíte.
- Výsledkem konzultace bude vyjádření se k léčbě a další doporučení.
- Poskytnutí Druhého názoru je zpoplatněno a poplatek je nutné uhradit před vyplněním žádosti o Druhý názor.
Prvním krokem k získání "Druhého názoru"
je objednání ke konzultaci a uhrazení stanoveného poplatku.
V MOÚ neposkytujeme „Druhý názor“ pro dětské onkologické pacienty a níže uvedené hematoonkologické diagnózy:
- Lymfomy – zhoubné nádory mízních uzlin, lymfatické tkáně a krevních cév (diagnózy C81–C86),
- zhoubné imunoproliferativní nemoci (diagnóza C88),
- myelomy – nádorové onemocnění plazmatických buněk, bílých krvinek (diagnóza C90),
- leukémie – nádorové onemocnění krvetvorby (diagnózy C91–C95),
- jiné zhoubné novotvary mízní‚ krvetvorné a příbuzné tkáně (diagnóza C96),
Bezplatná nádorová telefonní linka
Po–Pá od 8:00 do 15:00 hodin
(+420)800 222 322