• Ovládací panel Ovládací panel
  • CZ   EN
  •  

    Stížnosti a poděkování

     

    Vážené dámy, vážení pánové,

    v Masarykově onkologickém ústavu usilujeme o poskytování zdravotní péče a dalších nabízených služeb na té nejlepší možné úrovni. Poskytovat našim pacientům a jejich blízkým maximum možného vnímáme jako svůj závazek a bereme jej velmi vážně.

    Jsme proto vděční za Vaši zpětnou vazbu, která nám pomáhá zjistit, s čím jste spokojeni a v čem máme vytrvat a s čím naopak spokojeni nejste nebo si umíte představit, že bychom to mohli dělat lépe, a co tedy máme případně změnit či zlepšit.

    Zároveň si uvědomujeme, že navzdory našemu úsilí nemusíte být s našimi službami spokojeni vždy. Aby takovéto situace nastávaly v co nejmenším počtu případů, potřebujeme se o nich dozvědět, abychom následně mohli učinit potřebná opatření. Máme zavedený systém vnitřních hlášení nežádoucích událostí ze strany našich zaměstnanců a také se pravidelně radíme o podnětech naší Pacientské rady. Nicméně Vaše zpětná vazba je pro nás i v tomto hledu nenahraditelná.

    Velmi si vážíme toho, že se účastníte průzkumů spokojenosti organizovaných námi i externími organizacemi. Dalším významným zdrojem informací, který nám pomáhá, jsou také Vaše podněty a doporučení, ale i stížnosti.

    Stížnosti nevnímáme je jen jako negativní zprávu o tom, že se něco nepovedlo. I ty nám totiž pomáhají přijít na to, v čem a jak se můžeme zlepšit, a vyjít tak ještě více vstříc všem, kteří našich služeb využívají. Zároveň se jedná o nástroj, který může vést k vzájemnému vyjasnění nastalé situace a obnovení potřebné důvěry.

    Vaše poděkování či ocenění, ať už písemná či osobní, kromě toho, že nás potěší, nás také povzbuzují a posilují do další práce a snažení a pomáhají nám více si uvědomit, že naše práce má smysl.

    Děkujeme za Vaši pomoc.

     

    prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc. prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc. prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc. ředitel MOÚ jan.zaloudik@mou.cz 543134102 ředitel Masarykova onkologického ústavu

    Mgr. Martin Hájíček Mgr. Martin Hájíček Mgr. Martin Hájíček martin.hajicek@mou.cz 543134122 , nemocniční ombudsman Masarykova onkologického ústav

    Členové Pacientské rady Masarykova onkologického ústavu

     

    Podněty a doporučení

    Kdo může podat podnět a doporučení

    Podnět či doporučení je oprávněn podat kdokoli, kdo vnímá prostor pro zlepšení stávajícího stavu v Masarykově onkologickém ústavu (dále také jako „MOÚ“).

    Jakým způsobem a komu může být podán podnět či doporučení

    Podněty přijímáme přednostně v písemné formě (e-mail, datová zpráva, webový formulář, dopis), mohou však být podány i ústně (osobně či telefonicky).

    Podněty podávejte nejlépe vedoucím dotčených pracovišť, nemocničnímu ombudsmanovi či prostřednictvím Pacientské rady. Pokud si nebudete jistí, na koho se obrátit, vždy můžete podnět zaslat e‑mailem na adresu direct@mou.cz či poštou na adresu Masarykův onkologický ústav, Ředitelství, Žlutý kopec 7, 656 53 Brno.

    Způsob vyřizování podnětů

    Podněty vyřizuje (prošetřuje) vedoucí pracoviště, kterého se podnět týká, případně ve spolupráci s ředitelem, nemocničním ombudsmanem nebo Pacientskou radou.

    Nebude-li se podnět týkat MOÚ (ale např. lékaře, který má v prostorách MOÚ ambulanci, avšak není zaměstnancem MOÚ), postoupíme podnět tomu, koho se týká, a budeme Vás o tom informovat.

    V případě, že v rámci prošetřování podnětu bude zjištěno, že podnět je opodstatněný (nebo budou zjištěny jiné nedostatky), přijme vedoucí pracoviště potřebná opatření k nápravě a informuje o výsledku prošetřování stížnosti ředitele.

    V případě, že o to v podnětu požádáte, budeme Vás o výsledku prošetření podnětu a o případných přijatých opatřeních k nápravě informovat.

    Podání podnětu nesmí být podateli (nebo pacientovi, jehož se stížnost týká) na újmu.

    Zaměstnanci MOÚ jsou povinni při podávání, vyřizování, evidování a dalším nakládání s podnětem dodržovat ochranu osobních údajů podatelů a dalších dotčenýchosob, a to v souladu s právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů (zejména tzv. GDPR).

    Stížnosti

    Kdo může podat stížnost

    Stížnost je v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů, oprávněn podat pacient, jeho zákonný zástupce nebo opatrovník, osoba blízká (v případě, že pacient tak nemůže učinit s ohledem na svůj zdravotní stav nebo pokud zemřel) nebo osoba zmocněná pacientem.

    Jakým způsobem a komu může být podána stížnost

    Stížnosti přednostně přijímáme v písemné formě (e-mail, datová zpráva, webový formulář, dopis), mohou však být podány i ústně (osobně či telefonicky).

    Stížnosti podávejte nejlépe nemocničnímu ombudsmanovi, případně řediteli (e-mailem na adresu direct@mou.cz či poštou na adresu Masarykův onkologický ústav, prof. MUDr. Jan Žaloudík, CSc., ředitel, Žlutý kopec 7, 656 53 Brno), vedoucímu oddělení, jehož oddělení se stížnost týká, anebo vedoucímu Právního oddělení.

    Způsob vyřizování stížnosti

    Stížnosti vyřizuje (prošetřuje) nemocniční ombudsman, vedoucí Právního oddělení nebo ředitel, případně jiná osoba pověřená ředitelem nebo zvláštní komise jmenovaná ředitelem. Vyřizovat stížnost nesmí osoba, proti které stížnost směřuje.

    Nebude-li se stížnost týkat MOÚ (ale např. lékaře, který má v prostorách MOÚ ambulanci, avšak není zaměstnancem MOÚ), postoupíme ji tomu, koho se týká, a budeme Vás o tom informovat.

    Bude-li stížnost podána anonymně, budeme ji vyřizovat pouze tehdy, když z ní budou vyplývat informace, které je možno prověřit (zejména obsahuje-li stížnost konkrétní důkazy o závažném pochybení či porušení právních předpisů).

    Při vyřizování stížnosti budeme postupovat v souladu se zákonem č. 372/2011 Sb., o zdravotních službách a podmínkách jejich poskytování, ve znění pozdějších předpisů.

    Stížnost vyřídíme do 30 dnů (v odůvodněných případech do 60 dnů) ode dne jejího obdržení. O delší lhůtě bychom Vás informovali.

    V rámci prošetřování stížnosti se na Vás můžeme obrátit s žádostí o doplňující informace a také Vám navrhnout osobní projednání stížnosti.

    V případě, že v rámci prošetřování stížnosti bude zjištěno, že je stížnost opodstatněná (nebo budou zjištěny jiné nedostatky), přijme vedoucí pracoviště, kterého stížnost týká, potřebná opatření k nápravě, a informuje o nich ředitele.

    O (způsobu) vyřízení stížnosti Vás budeme informovat zasláním písemné zprávy o vyřízení stížnosti.

    V případě, že byste s vyřízením stížnosti nesouhlasili (a nepodařilo by se nám společně dojít k takovému řešení, které by pro Vás bylo vyhovující), jste oprávněni podat stížnost Krajskému úřadu Jihomoravského kraje (Žerotínovo náměstí 3/5, 601 82 Brno, tel.: 541 651 111, fax: 541 651 209, ID datové schránky: x2pbqzq). Bližší informace jsou uvedeny na www.kr-jihomoravsky.cz.

    Podání stížnosti nesmí být podateli (nebo pacientovi, jehož se stížnost týká) na újmu.

    Zaměstnanci MOÚ jsou povinni při podávání, vyřizování, evidování a dalším nakládání se stížností dodržovat ochranu osobních údajů stěžovatelů a dalších dotčených osob, a to v souladu s právními předpisy upravujícími ochranu osobních údajů (zejména tzv. GDPR).

     

     
    Poslední kontrola stránky odpovědnou osobou proběhla dne: 12. listopadu 2018 7:51. Za správnost obsahu odpovídá Mgr. Radek Halouzka.
    Jméno Mgr. Radek Halouzka
    E-mail halouzka@mou.cz
    Telefon 543134123
    Další informace vedoucí Právního oddělení
    *
    *
    *
     
     

    Pokud jste na našem novém webu našli chybu, nebo Vám něco chybí, tak nám prosím pomocí tohoto formuláře dejte vědět. Předem Vám děkujeme a po opravě Vám dáme vědět.

    *
    *
    *
    *
    * Ochrana proti robotům

    Odkazy pro zaměstnance MOÚ