• Menu Menu
  • CZ EN
  •  

    Pohyb je cesta, zdraví je cíl

     

    Pokud patříte mezi odborníky na výmluvy, když přijde na cvičení, škodíte si.  Pravidelný pohyb je nejen všeobecně prospěšný, ale je jedním z preventivních kroků proti vzniku onkologického onemocnění.

    Ideální je cvičit 30 minut denně 5 dní v týdnu. A nemusí to nutně být tzv. mučení v posilovně. Pod pojem cvičení se dá totiž zahrnout i spousta dalších zajímavých aktivit. Nabízíme pár příkladů:

    • Procházky a turistika. Najděte si klidnější chodník či park a prostě choďte. Vezměte si s sebou něco na poslouchání, audioknihu či hudbu, a procházejte se, co hrdlo ráčí. Pokud milujete přírodu, nebojte se podniknout třeba i náročnější túru. 
    • Tanec. Plní všechny požadavky na cvičení, přitom pohybovat se v rytmu hudby můžete stejně dobře doma jako v tanečních pro pokročilé.
    • Plavání. Má mezi jinými cvičeními výjimečné postavení, protože zapojuje prakticky všechny svalové skupiny. Navíc je to sport s příznivým efektem na srdce.
    • Kolo či rotoped. Nedopusťte, aby se z vašeho domácího "šlapadla" stal jen drahý věšák. Jeho velikou předností je, že můžete kontrolovat tep a zátěž v teple domova. Pro příznivce přírody poslouží ke stejným účelům klasické kolo. Ať už doma, či venku, půlhodinka pět dní v týdnu by neměla být problémem.

    Zkuste to!

    Je dobré sportovat ve dvou. Partneři či přátelé se v udržení pravidelnosti sportování podporují. Když se jednomu příliš nechce, druhý ho přesvědčí – a to platí i naopak. Po určité době se začnete na sportovní aktivitu těšit, což je dobré znamení. Pokud bojujete se špatnou náladou, po cvičení se budete cítit lépe a navíc na sebe můžete být hrdí, že jste překonali počáteční odpor.

    Cvičení stojí za to – kromě dobrého pocitu z toho, že pro sebe něco děláte, můžete navíc předcházet i rakovině. Nebojte se znovu začít hýbat, třeba i jinak, než jste byli dosud zvyklí. Zkuste procházky, kolo či něco úplně nového. Život je vzácný dar, prožijte ho naplno a jinde než jen před obrazovkou televize či počítače.

    Zdroj: www.lecba-rakoviny.cz, upravila Mgr. Markéta Jetelová

     

    Děkujeme za Vaše hodnocení.
    Pokud jste na našem novém webu našli chybu, nebo Vám něco chybí, dejte nám, prosíme, pomocí tohoto formuláře vědět. Po opravě se Vám ozveme, uvedete-li svou e-mailovou adresu. Předem děkujeme za zpětnou vazbu.

    * Ochrana proti robotům
     

    Odkazy pro zaměstnance MOÚ

    Jít nahoru